Підприємства корпорації - Чернігівський автозавод, Чернігівський ковальський завод та завод «Український кардан» - у ході ворожих артилерійських та ракетних обстрілів у лютому - березні були зруйновані на 50 - 70%.
Постраждали майже всі будівлі. Тільки одного скла потрібно замінити понад 20 тис. м кв. Як зазначив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко, для відновлення інфраструктури та відновлення виробництва заводів на рівні 2021 року необхідно щонайменше 30 млн євро.
На Чернігівському автозаводі вже вдалося поновити виробництво шкільних автобусів. Також ЧАЗ у рамках військово-транспортної мобілізації передав для потреб Міноборони 19 автобусів.
2022 року український ринок автобусів просів орієнтовно вдвічі. Сьогодні на ринку спостерігається дефіцит шкільних автобусів (близько 3300 од.), адже багато з них було мобілізовано.
На 2022 рік державою було виділено субвенцію у 753 млн грн на придбання 450 - 500 шкільних автобусів. На 2023-й цю цифру збільшено до 1 млрд грн, проте через зростання курсу долара, в кількісному відношенні закупівлі залишаться на колишньому рівні.
Як повідомив директор Чернігівського автозаводу Володимир Савченко, підприємство готується у 2023 році налагодити випуск нових моделей, які були розроблені філією - Науково-дослідним інститутом автомобілебудування «Еталон» у Львові.
Було підготовлено конструкторську документацію та проведено сертифікацію міжміського автобуса А08117-31.
Машина довжиною 9,6 м має салон на 59 осіб та оснащена електричним підйомником для інвалідних візків. Повна маса становить 12,2 т. У передній частині встановлений 5,74-літровий турбодизель Ashok Leyland (Євро 5) потужністю 167 к.с.
Також розроблено міську модель А08621 Low Entry, тобто з низьким рівнем входу. Ця машина довжиною 9,3 м розрахована на перевезення 72 осіб (місць для сидіння - до 28). Повная маса - 12,5 т. Вона вже задньомоторна, з агрегатом Ashok Leyland 167 к.с.
На підприємстві розробили і рестайлінгову версію добре відомої моделі А081 - з оновленою передньою маскою та іншою світлотехнікою.
ЧАЗ також має намір освоїти випуск і туристичного автобуса завдовжки 10,7 м - А11123, із салоном на 44 місця та наскрізними підпільними багажниками об'ємом 6,5 м куб. Повна маса - 18,6 т. У кормі цієї моделі буде встановлений турбодизель Ashok Leyland потужністю 224 к.с.
Справжньою сенсацією стане запуск першого електробуса марки «Еталон» - моделі A08611, розробленої на базі вже згаданої машини Low Entry A08621. Новинка завдовжки 9,3 м зможе перевозити 54 пасажири та матиме запас ходу не менше 200 км. Повна маса - 13 т.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, ця модель розроблена спільно з компанією «Інформбізнес» із Молдови.