Раніше лідером перевезення зернових був Миколаївський портовий вузол. Він забезпечував понад 30% експорту. Наразі водні шляхи до нього заміновано. У той же час більш ніж 50% водних акваторій України сьогодні вже деокуповані й доступні для розмінування. Час діяти! Адже саме водна логістика може дати українським аграріям той додатковий потенціал прибутковості, який можна спрямувати на розвиток виробництва”, — зауважив Різак.
У випадку з розмінуванням акваторій «Нібулон» має потужний внутрішній ресурс. Зокрема, компанія здатна дуже швидко налагодити виробництво суден-платформ для саперів підводного розмінування, які були розроблені її конструкторами.
Справа тільки в запиті від держави. Ми готові забезпечити Державну службу з надзвичайних ситуацій та Державну спеціальну службу транспорту необхідними засобами, які дозволять зробити наші річки та порти безпечними. Такі платформи також можуть бути експортовані навіть у поточних умовах”, — наголосив Різак.
Demine Ukraine Forum проведено за участю влади, бізнесу та донорів. На форумі йшлося про запуск ринку гуманітарного розмінування, створення та масштабування виробництва обладнання й машин для розмінування, залучення міжнародної підтримки й сприяння розвитку інновацій у цій сфері, а також про нову ініціативу уряду – компенсації аграріям частини витрат на закупівлю послуг із розмінування на відкритих та прозорих торгах.
«Нібулон» після отримання статусу оператора з розмінування та першого сертифікату на нетехнічне обстеження в квітні поточного року вже повернув в економіку майже 4 тис. га орних земель.