Мінський автозавод випустив свій перший електробус. Новинка відноситься до автобусів останнього покоління і здатна без підзарядки проїхати великі міста уздовж і поперек.
МАЗ 303Е10 став першим низькопідлоговим електробусом. У рух його приводять акумуляторні батареї з високою ємністю - 412 А•ч - і тривалим терміном служби. Запас ходу автобуса - до 300 км.
Панорамного скління стало ще більше - майже на третину. Каркас виготовлений з труб стійкої до корозії сталі зі спецпрофілів для більшої несучої здатності. Панелі з алюмінію і пластика також невибагливі, що дозволить уникнути серйозного ремонту. Силова установка розміщена над ними, щоб звести до мінімуму шуми і вібрації.
Електричний МАЗ використовує німецький електродвигун ZF CeTrax потужністю 300 кВт. Електробус перевершує багато аналогів по динаміці розгону, запасу ходу і середній витраті електроенергії. Батареї-накопичувачі заряджаються від автономного трансформатора в 380 вольт або на спеціально обладнаних станціях з роз'ємом CCS2 Combo. При максимальному струмі на це потрібно до чотирьох годин.
Габарити електробуса адаптували під міське середовище. Довжина - 12,43 м, ширина - 2,55 м, а висота - 3,3 м. У салоні з комфортом розміщується понад 70 пасажирів, з них 30 - на сидіннях. Ще 14 місць передбачено у безбар'єрній зоні.
Салон сучасний - з теплими кнопками, безконтактною системою протизащемлення і висувною аппареллю для людей на інвалідних візках. Всі ряди сидінь оснащені USB-портами, щоб пасажири могли зарядити в дорозі смартфони і планшети.
Важлива деталь: в електробусі реалізовано електричне опалення, що робить його повністю екологічним. Кондиціонер працює як на обігрів, так і на охолодження.
Водійське місце обладнане цифровою панеллю приладів. На екрані видно кожну деталь, включаючи дані з датчиків дощу, світла, систем безпеки ECAS і EBS. Електронне керування забезпечує автоматичну діагностику всіх бортових систем.
Всі конструкції по максимуму уніфікували зі звичними автобусами. Це стосується передньої осі з незалежною підвіскою, ведучого моста, інших агрегатів і вузлів. Зроблено це не випадково: таким чином перевізники зможуть одночасно обслуговувати електробуси і дизельні автобуси.