Проєкт постанови був підготовлений Міністерством інфраструктури, Державною службою України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) та Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) у координації з учасниками ринку вантажних перевезень.
«Минулого року ми розпочали масштабну реформу системи габаритно-вагового контролю. Нам уже вдалося запустити близько 100 майданчиків WIM та посилити адміністративну відповідальність за перевантаження. Як наслідок, кількість порушень, у порівнянні з попередніми роками, знизилась у понад 30 разів.
Наступний крок — перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Тривалий час перешкодою для цього були технічні характеристики українських доріг. Переважна їх частина будувалась ще в радянські часи і не була розрахована на сучасні навантаження» — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Зокрема, в ухваленій постанові деталізовано та уточнено максимально допустимі навантаження на вісь в залежності від кількості осей та міжосьової відстані. Нагадаємо, з 1 жовтня 2021 року в Україні запроваджена фіксація адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі.
Зокрема, ці зміни передбачають:
- запуск фіксації правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті за допомогою системи зважування в русі (WIM);
- встановлення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
- впровадження відповідальності за відмову або ухилення від проходження габаритно-вагового контролю;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.