Компанії MAN Truck & Bus та Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) успішно завершили проект під назвою Hamburg TruckPilot. Метою цього трирічного проекту стала розробка і тестування автономної вантажівки.
Вона в автоматизованому режимі (на автопілоті) може заїхати на контейнерний термінал, стати під розвантаження в заданому місці, почекати поки кран зробить заміну контейнерів, і виїхати за територію складу.
Тобто, вантажівки перетворюються в автороботів, і виконують всю процедуру розвантаження/завантаження без будь-якої участі водіїв. Цей спеціально обладнаний автомобіль може самостійно рухатися по території терміналу поміж інших транспортних потоків.
На випробуваннях вантажівка також маневрувала заднім ходом, зайнявши правильне положення під розвантаження з великою точністю. Після заміни контейнерів транспортний засіб в автономному режимі виконав зворотний шлях до виїзду з терміналу. Після чого водій сів в кабіну і взяв керування на себе.
До речі, тут не виключається і варіант «заміни по позиції». Тобто, водій не чекає «свій» автопоїзд, а тут же сідає в (інший) тільки що завантажений і їде в рейс.
Перші випробування Hamburg TruckPilot були проведені в Гамбурзі, і автопілот проявив себе без будь-яких збоїв і проблем.
Тут MAN представив свою нову технологію - систему зв'язку з навколишнім середовищем. Цей зв'язок здійснюється через картинки, які відображаються зовнішніми РКІ моніторами. Дисплеї розміщувалися в трьох місцях - на решітці радіатора і на всі боки машини. Вони інформують про те, яку дію виконує автомобіль або що йому потрібно зробити.
Наприклад, зображення на моніторі покажуть, що вантажівка очікує захоплення контейнера козловим краном або про необхідність водієві повернутися за кермо. Ну, а в той момент, коли не буде ніякої інформації, то фронтальний дисплей засвітить логотип MAN в класичному вигляді.
Таким чином, трансльовані зображення помітять всі співробітники терміналу, які не пов'язані з процесом перевантаження.
Завдяки проекту TruckPilot партнери досягли важливої віхи в області автоматизованих контейнерних перевезень. Надалі компанія MAN має намір продовжувати розвиток технології автономного водіння, і досягнення безпілотних перевезень між двома пунктами призначення.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, починаючи з середини цього десятиліття, мюнхенці планують почати перші випробування автономних вантажівок MAN, інтегрованих в логістичний ланцюжок поставок. Мета компанії полягає в тому, щоб з 2030 року розпочати серійно випускати автопілотні вантажні автомобілі.