Якщо оцінити статистику вантажоперевезень протягом останніх десятиліть, то можна переконатися, що на частку вантажівок за таким важливим параметром, як сумарний тоннаж, припадає приблизно 70% усіх перевезених вантажів.
Залізничний транспорт, що знаходиться на другому місці, значно поступається з часткою в 15%, так що попит на вантажний автотранспорт залишається високим.
Які моделі вантажівок є найкращими з урахуванням таких факторів як надійність, вартість, вантажопідйомність?
Mercedes Benz Actros
Очолює рейтинг найкращих вантажівок німецький магістральний тягач. Шосте покоління Actros відрізняється великою кількістю нововведень, частина з яких можна назвати сміливо інноваційними.
Слід визнати, що вантажівка досить дорога, тому на вітчизняних дорогах трапляється рідко, але якщо врахувати такі показники, як надійність, комфорт та безпека, то придбання такої машини буде відмінним вкладенням коштів.
Серед доступних опцій вантажівки можна згадати про наявність функціонального круїз-контролю, камер кругового огляду, режиму напівавтономної їзди, сучасної цифрової панелі управління.
Вантажівка оснащується надійними дизельними моторами, що вирізняються економічністю та екологічністю (відповідають стандартам Euro-5/6), потужністю від 421 до 625 кінських сил.
Комфортна кабіна тягача пропонується в 14 варіантах виконання, а розташування двигуна таке, що забезпечує максимально зручне планування «життєвого» простору для водіїв
IVECO S-Way
Ця вантажівка позиціонується виробником як «машина наступного десятиліття». І справді, технічних новацій тут досить багато. Верхній регульований спойлер покликаний знижувати аеродинамічний опір в залежності від швидкості, цьому ж сприяють бічні дефлектори та обтічники, що гарантують зниження витрат дизпалива на 4%.
Замість бічних дзеркал у вантажівки, як і у Mercedes-Benz Actros, - камери, кабіна обладнана за останнім словом (є мікрохвильова піч, телевізор, а у виконанні Fit Cab вона перетворюється на справжній фітнес-центр з турником, гантелями та ножним тренажером).
Гамма моторів італійської вантажівки відповідає новітній редакції екостандарту Євро-6d, що діє на території ЄС з вересня 2020 року. Вона включає дизельні силові агрегати об'ємом від 8,7 до 12,9 літрів і потужністю в межах 330-570 кінських сил, а також двигуни, що працюють на метані (8-13 літрів, 275-460 кінських сил).
Заслуговують на особливу увагу модифікації вантажівки з мотором S-Way Natural Power, для якого паливом є скраплений метан. Це, ледве не єдиний на сьогоднішній день, магістральний тягач, який використовує скраплений природний газ, з вражаючим запасом ходу близько 1600 кілометрів.
Volvo FH I-Save
Головною перевагою цієї вантажівки є суперекономічні двигуни. Шведський магістральний тягач, який потрапив до рейтингу найкращих вантажних машин, оснащується новітніми силовими агрегатами, що активно використовують технологію турбокомпаунду (застосування енергії газів, що відпрацювали).
Для цього в конструкцію турбіни вантажівки внесли зміни, що дозволяють збільшити момент, що крутить, на 300 Нм в порівнянні з тими ж двигунами, але без турбокомпаунду.
Такі мотори з позначенням D13TC (букви TC якраз і позначають наявність компаундної технології) мають два ступені форсування, на 460 і 500 кінських сил, а збільшення моменту, що крутить, вдалося досягти на більш низьких оборотах, що і забезпечило збільшення економії палива на 5-7%.
Досягненню цієї ж мети сприяє покращена аеродинаміка кабіни тягача, використання шин із зменшеним опором коченню та адаптивний круїз-контроль.
«Розумна» автоматична коробка I-Shift вміє вибирати оптимальний алгоритм перемикання передач з урахуванням топографічних особливостей місцевості, а використання подвійного зчеплення дозволяє перемикати передачі на вантажівці швидше та плавніше, без ривків, що виникають через розрив потужності.
За комфорт і безпеку відповідають численні асистенти, що спрощують життя водієві.
Scania R730 V8
Цей магістральний тягач продовжує вважатися однією з найпопулярніших вантажівок Європи. Головною перевагою моделі вважається простота експлуатації та високий рівень надійності.
За десять років вантажівку неодноразово покращували з урахуванням виявлених недоліків, і нині тягач здатний безвідмовно перевозити великі вантажі дорогами з рельєфом будь-якої складності, включаючи бездоріжжя, впевнено почуватися у складі автопоїздів і гідно переносити тяготи спекотного та холодного клімату.
Незважаючи на пристойні габарити, тягач вважається досить маневреним, і на швидкостях вантажівка тримає дорогу впевнено. Салон вантажівки відрізняється підвищеною комфортністю, із двома спальними місцями.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, під капотом – 16,4-літровий 730-сильний двигун, що відповідає нормативам Євро-6 з витратою палива на рівні 42 л/100 км.