В рамках міжнародної виставки IDEF-2021, яка проходила з 17 по 20 серпня ц. р. у Туреччині, на українській експозиції були виставлені двигуни сімейства 6ТД, двома версіями яких (6ТД-2 та 6ТД-4) пропонують оснастити турецьку САУ Fırtına Howitzer та танк Altay.
Цю інформацію кореспонденту місцевого видання Turdef повідомив генеральний конструктор за напрямком двигунобудування на ДП «Завод імені В. О. Малишева» Єгор Овчаров.
За його словами, один з двигунів (6ТД-2 потужністю 1200 к.с.) може бути встановлений на модернізованій версії САУ Fırtına Howitzer (або T-155 Fırtına II) від компанії MKE.
«Цей двигун, який ми привезли на виставку, призначений для модернізації турецької САУ Fırtına. При цьому він вже застосовується у пакистанському танку Al-Khalid, у Таїланді у танку «Оплот», а також в українському Т-84. Оскільки він вже перевірений, ми можемо запропонувати його турецькій стороні», - розповів Єгор Овчаров.
Проте турецького журналіста більше зацікавив двигун для перспективного танка Altay - 6ТД-4 (потужністю 1500 к.с.), презентацію якого на виставці IDEF-2021 у липні ц.р. обіцяв гендиректор ЗІМ Василь Крилас. Однак на виставці цей двигун представлений не був.
Як повідомив генеральний конструктор Єгор Овчаров, наразі турецька сторона отримала всі технічні характеристики цього українського двигуна й вирішує, чи розвивати спільний проєкт далі. При цьому він зауважив, що особливих технічних проблем з встановленням 6ТД-4 на Altay не бачить.
«Ми зараз на стадії об’єднання проектів. Оскільки танк Altay вже існує і двигун в металі теж існує, ми повинні поєднати дві ці речі. Якщо знадобиться, то ми з турецькими інженерами все це об’єднаємо. Це не складно», - зазначив Єгор Овчаров.
Варто додати, що інформація про можливість оснащення турецьких САУ та танків українськими двигунами поширується вже не перший рік.
Основною причиною такого інтересу з турецької сторони є ембарго на постачання німецьких двигунів MTU Friedrichshafen GmbH потужністю 1500 к.с. (для Altay) та STX-MTU MT881Ka-500 (для Fırtına), якими мали бути оснащені ці машини у первинному проекті.
Через це турецькі виробники бронетехніки вимушені шукати заміну німецьким силовим установкам, що, однак не робить українські підприємства єдиним можливим з постачальників.
Так, на початку цього року з’явилася інформація про завершення розробки власного турецького двигуна Batu для танка Altay. Крім того, на постачання силових установок для цієї машини претендувала й Південна Корея з двигуном Doosan Infracore DV27K.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, схожа історія і з САУ Fırtına. Навіть на IDEF-2021 був представлений зразок самохідної артилерійської установки з інноваційним гібридним двигуном потужністю 1300 к.с.