«Ми цей проєкт досить активно розробляли у 2018—2019 роках, однак через різні причини він був призупинений.
Проте ми його відновили та просто зараз повним ходом розробляємо «Отаман», можна сказати, в оновленій версії», — розповідає представник «Практики» Сергій Вілков.
Майбутній «Отаман» має врахувати досвід та помилки, яких припустилися під час розробки старої версії, а також нові вимоги, поставлені представниками державних структур.
Нова машина матиме змінений силует корпусу, що пов’язано з внутрішнім перекомпонуванням внутрішніх вузлів. Моторно-трансмісійне відділення, що у старій машині розміщене праворуч від водія, повністю займе всю передню частину внутрішнього об’єму.
Місце механіка-водія буде винесено за це відділення, що має значно підвищити ергономіку та безпеку екіпажу.
Як зазначив Вілков, таке компонування буде аналогічним німецькій колісній бойовій машині Boxer, внаслідок чого «Отаман» матиме схожий силует із нахиленою під гострим кутом верхньою лобовою деталлю.
«Машину в старому варіанті зробили без детально прописаного технічного завдання. Проблема була в тому, що це були радше певні контури того, якою вона має бути, без детальних вимог до окремих систем.
До прикладу, щодо бронювання було зазначено, що машина повинна нести навісний керамічний захист, однак не були визначені конкретні вимоги до захисту», — розповідає Вілков.
«Зараз, коли нас попросили відновити проєкт «Отаман», він не просто був перезапущений — тепер перед ним поставили досить детальне та серйозне технічне завдання. Його прописували з чітким розумінням того, якою має бути нова машина», — розповів Вілков.
Втім, представник компанії зазначив, що деякі вимоги до проєкту, на думку розробників, є надлишковими. Зокрема, від машини вимагають рівень захисту за 5 класом згідно зі стандартом STANAG 4569.
Він передбачає протиснарядний захист від обстрілів підкаліберними 25-мм снарядами на дистанції 500 метрів.
На думку розробників, оптимальним рішенням для колісного бронетранспортера було б забезпечення кругового захисту за 2 класом із можливістю встановлення навісної керамічної броні з відповідним зростанням до 4 класу.
Простою мовою, йдеться про базовий захист від обстрілу бронебійними патронами калібру 7,62×39 мм на дистанції 30 метрів із можливістю підвищення параметрів до боєприпасів калібру 14,5×114 мм на відстані 200 метрів.
Оновлений «Отаман» також отримає багатошарове V-подібне дно, якого не було на старій машині. Воно має забезпечити кращий протимінний захист для екіпажу та піхотинців у десантному відділенні.
НВО «Практика» пропрацьовує одразу дві версії машини з колісною формулою 6×6 та 8×8. Вони проєктуватимуться з максимальною уніфікацією, котра передбачає використання єдиних для обох платформ двигуна та трансмісії.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, вага старого«Отамана» у версії 6×6 у повній комплектації з бойовим модулем та навісною керамічною бронею становить 26 тонн. Водночас заявлена розробниками очікувана вага нової машини у версії 8×8 сягатиме близько 30—32 тонн.