Понеділок, 06 червня 2022 13:15

Робота щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу до національного законодавства у сфері морського та внутрішнього водного транспорту продовжується

Не зважаючи на умови воєнного часу, Міністерство інфраструктури України продовжує роботу над імплементацією норм законодавства ЄС з питань морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства до національних нормативно-правових актів, що підтверджує на практицієвропейський вибір України.

Так, в поточному році вже затверджено низку наказів, які враховують норми Директив та Регламентів ЄС, які, зокрема, містяться в додатках до Угоди про Асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про Асоціацію):

1. Наказ Мінінфраструктури від 17 лютого 2022 року № 108 «Про затвердження Вимог до остійності суден ро-ро», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 березня 2022 року за № 330/37666. Наказом імплементовано норми Директиви Європейського парламенту і Ради 2003/25/ЄС від 14 квітня 2003 року про спеціальні вимоги до остійності пасажирських суден типу ро-ро (пункт 1839 плану заходів з виконання Угоди про Асоціацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 1106 (далі – План заходів);

2. Наказ Мінінфраструктури від 28 січня 2022 року № 55 «Про деякі питання ведення суднового журналу судна внутрішнього плавання», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 березня 2022 року за № 363/37699. Наказом частково імплементовано норми Директиви (ЄС) 2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС (пункт 1853 Плану заходів). Запроваджено єдину нову форму суднового журналу судна внутрішнього плавання, яка відповідає формі, встановленій резолюцієюЄвропейського комітету з розроблення стандартів у галузі внутрішнього судноплавства (CESNI) (Додаток до Резолюції CESNI 2019-II-5 «Стандарти на судновий журнал»);

3. Наказ Мінінфраструктури від 31 січня 2022 року № 62 «Про затвердження Порядку присвоєння і нанесення на судна внутрішнього плавання унікального європейського ідентифікаційного номеру», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 березня 2022 року за № 308/37644. Наказом частково імплементовано норми Директиви Європейського парламенту і Ради (ЄС) 2016/1629 від 14 вересня 2016 року про встановлення технічних вимог до суден внутрішнього плавання, про внесення змін до Директиви 2009/100/ЄС і про скасуванняДирективи 2006/87/ЄС (пункт 1837 Плану заходів). Відповідно до статті 18 глави 3 Директиви ЄС 2016/1629 держави-члени повинні забезпечити, щоби кожному плавучому засобу був присвоєний номер ENI згідно зЄвропейськими стандартами, які встановлюють технічні вимоги для суден внутрішнього плавання (стандарт ES-TRIN);

4. Наказ Мінінфраструктури від 22 лютого 2022 року № 119 «Про затвердження форм суднових документів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 квітня 2022 року за № 416/37752 (набрання чинності – 22.10.2022). Оновлені форми суднових документів містять запис про присвоєний номер ENI;

5. Наказ Мінінфраструктури від 11 квітня 2022 року № 203 «Про затвердження Порядку реєстрації суден у Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 квітня 2022 року за № 439/37775. Форма Державного суднового реєстру України містить запис про присвоєний номер ENI;

6. Наказ Мінінфраструктури від 05 травня 2022 року № 301 «Про затвердження Правил обслуговування пасажирів і багажу портами (терміналами)», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 квітня 2022 року за № 439/37775. Наказ міститьнорми Регламенту (ЄС) №1177/2010 Європейського парламенту та Ради від 24 листопада 2010 року «Про права пасажирів під час подорожі морськими та внутрішніми водними шляхами та внесення змін до Регламенту (ЄС) № 2006/2004».

Крім цього прийнято постанови Кабінету Міністрів України, які містять європейську практику:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року № 408 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту». Відповідно до Порядку, об’єктам інфраструктури внутрішнього водного транспорту присвоюється 20-значний буквено-цифровий код місця розташування об’єкта - РІС-індекс, кодифікація, яка використовується в європейському судноплавстві;

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 535 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 р. № 1186», якою внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським транспортом. Серед іншого, зазначеними змінами доповнено вимоги до ліцензіата у разі перевезення ним небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішнім водним транспортом наявністю в штаті фахівця з управління діяльністю з перевезення вантажів, що відповідає Директиві Ради 87/540/ЄЕС від 09 листопада 1987 року про доступ до професійної діяльності оператора перевезень товарів національними і міжнародними водними шляхами, а також про взаємне визнання дипломів, сертифікатів та інших офіційних посвідчень класифікації для її здійснення. Норма набирає чинності з 15.01. 2024.