Ставка дохідності за єврооблігаціями склала 7,875% річних. Заявки на фінансування отримано від 70 інвесторів, що в основному представляють Велику Британію та Швейцарію.
“Це вже вдруге у 2021 році, коли державні гравці у сфері інфраструктури залучають міжнародні інвестиції шляхом випуску єврооблігацій. Нагадаю, що у червні на цей ринок вийшов Укравтодор, розмістивши 700 млн дол. США під 6,25% на строк 7 років, одразу встановивши рекордно низьку для України у цій валюті.
Попри об’єктивні складнощі, досвід Укрзалізниці тут також успішний – ми бачимо, що попит на придбання єврооблігацій товариства вдвічі перевищив пропозицію. Також треба враховувати, що на відміну від Укравтодору, єврооблігації залучались без гарантій з боку держави.
Для нас, як для Міністерства інфраструктури, результати Укравтодору та Укрзалізниці свідчать про позитивні зміни у ставленні до України з боку світових інвесторів”, – зазначив Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Отримані кошти планується спрямувати на рефінансування наявного боргу, що дозволить знизити заборгованість у короткостроковому періоді та в цілому матиме позитивний вплив на кредитний рейтинг компанії.
Залучення фінансування організовано спільними лід-менеджерами та букраннерами випуску – провідними міжнародними інвестиційними банками J.P. Morgan та Dragon Capital.
Нагадаємо, що залучення коштів під державні гарантії (кредити, облігації) — один із дієвих способів залучення коштів міжнародних інвесторів в інфраструктурну галузь.
Федеральна адміністрація швидкісних доріг США використовує облігації як інструмент залучення коштів на утримання доріг, яких в країні чимало. Так, у 1992 році для підтримки та розвитку системи доріг в США випустили облігації на суму в 47 млрд доларів. Їх продовжують активно використовувати і зараз.
Європарламент вважає випуск облігацій та інших позик для фінансування інфраструктурних проєктів не тільки прийнятною, але і рекомендованою практикою.