В контексті будівництва це означає будувати за принципами сталого будівництва із застосуванням сучасних енерго- та ресурсоефективних технологій, методів управління, екологічних будівельних матеріалів.
Друге видання Методичного посібника «Методичні рекомендації – Основи проектування та реконструкції енергоефективних будівель закладів загальної середньої освіти з поліпшеними екологічними характеристиками» (2024) розроблено з оновленням першої редакції (2021) враховуючи зміни законодавства які відбулися у період 2021-2023 років, зокрема нового Закону України «Про енергетичну ефективність», деяких ДБН і національних стандартів у сфері управління відходами руйнації, термомодернізації, вимог до укриття тощо.
Методичний посібник стане в нагоді:
-
замовникам для складання завдання на проектування об’єкту нового будівництва чи реконструкції;
-
архітекторам і проектувальникам – якісно виконати завдання по проєктуванню об’єкту з досягненням кращих показників енергоефективності та поліпшених характеристик будівлі на усіх стадіях її життєвого циклу.
За змістом Методичний посібник складається з таких розділів:
-
Нормативно-технічна база щодо будівництва та реконструкції закладів загальної середньої освіти
-
Рекомендації по підвищенню енергоефективності шкільних будівель при новому проектуванні
-
Заходи по підвищенню енергоефективності шкільних будівель при виконанні проектів реконструкції (термомодернізації)
-
Підвищення теплового захисту зовнішніх огороджувальних конструкцій шкільних будівель
-
Енергоефективні заходи щодо систем опалення, охолодження, вентиляції, гарячого та холодного водопостачання шкільних будівель
-
Рекомендації щодо освітлення шкільних територій
-
Рекомендації по впровадженню альтернативних та відновлювальних джерел енергії у шкільних будівлях
-
Рекомендації по вибору більш екологічно кращих будівельних матеріалів і виробів
-
Законодавство яке впливає на розвиток енергоефективного сталого будівництва і ринку екологічно сертифікованих будівельних матеріалів і виробів
-
Підготовка і склад техніко-економічного обґрунтування проектів реконструкції / термомодернізації шкільних будівель
-
Аналіз та управління ризиками при проектуванні та реалізації проектних рішень
-
Екологічні наслідки впровадження проектних рішень
-
Соціальні наслідки впровадження проектних рішень
-
Оцінка екологічного ефекту від реалізації проектів реконструкції / термомодернізації шкільних будівель
-
Конструктивні вузли системи утеплення
-
Структуру екологічних критеріїв та перелік чинних стандартів екологічного маркування на будівельну продукцію
Автори: Дмитро Богдан, Інститут екологічного управління та збалансованого природокористування; Олег Картавцев, Інститут екологічного управління та збалансованого природокористування; д.т.н., проф. Володимир Скочко, кафедра архітектурних конструкцій КНУБА, NZEB Hub КНУБА; к.т.н. доц. Сергій Кожедуб, кафедра архітектурних конструкцій КНУБА, NZEB Hub КНУБА; к.т.н., доц. Олександр Погосов, кафедра теплотехніки КНУБА, NZEB Hub КНУБА; к.арх., доц. Олексій Ященко, кафедра архітектурних конструкцій КНУБА, NZEB Hub КНУБА; Євген Кулінко, кафедра теплотехніки КНУБА, NZEB Hub КНУБА; Андрій Посікера, кафедра архітектурних конструкцій КНУБА, NZEB Hub КНУБА, Сергієва Дар'я, NZEB Hub КНУБА. Світлана Берзіна, ВГО Жива планета; Світлана Перминова, Центр екологічної сертифікації та маркування ВГО Жива планета.
Редакторська колегія: к.т.н. Наталія Дюжилова, заступник голови Державної архітектурно-будівельної інспекції, доктор філософії з публічного управління Іма Хренова-Шимкіна, GIZ GmbH, Вікторія Школьна, GIZ GmbH, Дмитро Марусич, консультант проєкту GIZ.