На полігоні в чеському Велімі розпочалися випробування першого високошвидкісного поїзда п’ятого покоління TGV M (Avelia Horizon).
В них беруть участь фахівці компанії Alstom – виробника цього поїзда, а також SNCF Voyageurs – французького оператора пасажирських перевезень та SNCF Matériel – технічного департаменту Національного товариства залізниць Франції (SNCF).
Поїзд пройде низку випробувань, зокрема й динамічних, зі швидкістю до 200 км/год при живленні від мережі постійного струму напругою 1500 і змінною напругою 25 кВ.
Також проведуть випробування гальмівної системи, на електромагнітну сумісність, а також на вібрацію та шумоізоляцію.
Випробування поїзда TGV M завершаться влітку 2023 року, а його введення в експлуатацію заплановано на 2024 рік.
На цей час SNCF замовило 115 поїздів Avelia Horizon, у тому числі 100 для перевезень у внутрішніх сполученнях та 15 – у міжнародних.
У поїзді TGV M – 740 місць для пасажирів, що на 20% більше, ніж у попередніх моделях.
Завдяки застосуванню рекуперативного гальмування, зменшенню тертя в системі колесо-рейка за рахунок меншої маси рухомого складу та інших факторів економія енергії порівняно з поїздами попереднього покоління може досягти 20%, а скорочення викидів вуглекислого газу становитиме 32%.
97% всіх компонентів цього рухомого складу є придатними для вторинної переробки. Поїзди цієї серії здатні розвивати максимальну швидкість 350 км/год.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, інвестиції Alstom у нові виробничі лінії, що використовуються для виготовлення TGV M, становили майже 50 млн євро.