Консорціум компаній Bosch, Escrypt, Kapsch, Nokia та Deutsche Telekom останні 3,5 роки займається дослідженням проблеми забезпечення стабільного та безпечного обміну даними між транспортними засобами (V2V) у рамках проекту CONCORDA. Очолює проект організація ERTICO – головний провайдер інтелектуальних транспортних систем у Європі, який використовує для їх розробки та серійного запуску як приватні, так і державні інвестиції. Основною метою роботи є визначення оптимальних шляхів забезпечення безперервного обміну даними між різними транспортними засобами. Попередні дослідження в основному були сконцентровані на пересиланні різних екстрених попереджень про небезпеки, які виявляли транспортні засоби в процесі руху. Новий підхід допоміг виробити суворі вимоги щодо захисту каналу обміну даними від будь-яких неавторизованих підключень ззовні. До того, швидка та стабільна комунікація між транспортними засобами має забезпечуватися безперервно, незалежно від поточної якості прийому сигналу мережі, тобто навіть у тунелях. Таким чином, метою дослідження є визначення переваг різних технологій безперервного та безпечного обміну даними між транспортними засобами.
Головними об'єктами досліджень у рамках проекту CONCORDA є вантажні автомобілі, що рухаються по шосе в конвої. Протягом поїздки тягачі обмінюються інформацією, важливою для забезпечення безпечного руху, наприклад, даними про прискорення та гальмування.
Тестуються 3 типи V2V-комунікації:
- прямий зв'язок Wi-Fi (ITS-G5);
- використання стільникових мереж зв'язку (LTE-V2X PC5);
- непряма взаємодія мобільного зв'язку (LTE).
Останній метод дозволяє передавати сигнали, що надходять від тягачів, за допомогою LTE-мереж спочатку на хмарний сервер провайдера, а потім вже всім іншим транспортним засобам, що беруть участь у випробуваннях.
Як показали перші результати, всі тестові системи більш ніж відповідають суворим стандартам інформаційної безпеки. Завдяки мінімальній затримці та високій швидкості передачі даних, два прямих канали комунікації відмінно підходять для роботи в радіусі 500 м від транспортного засобу та дозволяють миттєво підготувати системи допомоги водієві при виникненні нештатної ситуації, наприклад, при екстреному гальмуванні. У рамках більшого радіуса в 3000 м непряма взаємодія через мобільну мережу з використанням хмарних серверів забезпечує перевагу. Порівнюючи дані транспортного засобу з інформацією, що надходить від інших учасників дорожнього руху та інфраструктури, з'являється можливість ефективно використовувати більш сучасні функції автономного водіння. Сьогодні більшість комерційних автомобілів випускається з вбудованим LTE-передавачем. Додаючи прямий та безпечний канал взаємодії, паралельне використання одразу двох технологій надає оптимальне рішення з метою забезпечення стабільного підключення та безперервного обміну даними.
Результати цього інноваційного проекту будуть використовуватися партнерами для подальшого розвитку функцій автономного водіння та технологій обміну даними між різними транспортними засобами, які в майбутньому допоможуть зробити дорожній рух ще безпечнішим, комфортнішим та ефективнішим.