Використовуючи зовнішні та внутрішні датчики прискорення, а також датчики кутової швидкості автомобіля, сучасний блок управління визначає тип аварії і ступінь її тяжкості, щоб у разі потреби задіяти подушку безпеки та ремінь. Всього 10 мілісекунд (а людині потрібно в 10 разів більше часу, щоб кліпнути) – і алгоритм визначає, чому водій натиснув на гальмо, чи врізався він у припаркований автомобіль, перестрибнув через бордюр або ризикує перекинутися. Якщо ситуація дійсно небезпечна, система активує піротехнічний газогенератор. Протягом 30 мілісекунд подушка безпеки повністю розкривається, щоб захистити водія і пасажирів.
Сучасні автомобілі поставляються з дев'ятьма встановленими подушками безпеки, які спрацьовують залежно від сценарію аварії. Після зіткнення система також відправляє сигнал для відключення подачі пального, а в електромобілях – для відключення високовольтної батареї. Більш того, система передає інформацію про аварію в інші системи автомобіля –наприклад, eCall, який автоматично викликає служби екстреної допомоги після спрацьовування подушки безпеки.
З 1977 року інженери Bosch спільно з автовиробниками працювали над першим електронним блоком управління подушкою безпеки та провели понад 6000 краш-тестів на 60 моделях автомобілів. Сьогодні потрібно понад 1,8 мільйона симуляцій зіткнень, щоб підготувати блок управління подушкою безпеки до серійного виробництва моделі автомобіля. Перша система подушок безпеки, яка була запущена у виробництво в грудні 1980 року, а потім була представлена на ринку в серії Mercedes-Benz S-Class, складалася з трьох компонентів: перетворювача напруги, запасу енергії та блоку управління – всього 170 деталей. Вони управляли тільки подушкою безпеки і натягачем ременя безпеки водія та опціонально пасажира на передньому сидінні. Блоки управління подушками безпеки дванадцятого покоління містять удвічі менше деталей і можуть управляти до 48 обмежувачами, включно з різними передніми та бічними подушками безпеки, колінними подушками безпеки та натягачами ременів безпеки.
Від початку серійного виробництва в грудні 1980 році Bosch випустила з конвеєра понад 250 мільйонів електронних блоків управління подушками, постійно вдосконалюючи їх технологію. За оцінками фахівців компанії, за цей час передні, головні та бічні подушки Bosch допомогли врятувати близько 90 000 життів у всьому світі.