Українська компанія АТ «ФЕД» спільно зі швейцарськими Sauber Engineering AG та SIRIUS AVIATION AG розробляє електролітак вертикального злету і посадки (e-VTOL), який не потребує дорогої та складної інфраструктури (аеродромів) та здатен пролетіти до 800 км на одному заряді.
Інтегратором проекту з української сторони виступає компанія АТ «ФЕД», в проекті також беруть участь компанії «Мотор Січ» і ДП «Антонов». Українські компанії виробляють НДДКР, двигуни і деякі компоненти.
Водночас виробництво фюзеляжів, інтегрування компонентів в великі вузли планується розмістити в найбільшому італійському промисловому консорціумі Leonardo S.p.A. Остаточне складання і випробування літака Sirius Jet відбуватиметься в Швейцарії. Дизайном інтер'єру вже займається BMW.
У АТ «ФЕД» відзначають, що унікальність їх літального апарату, який отримав назву Sirius Jet, полягає у поєднанні переваг гелікоптера і літака.
За типом повітряних суден це конвертоплан, але на відміну від подібних літальних апаратів, двигуни розміщені в крилі унікальної конструкції. Конструктори компанії заявляють, що конвертоплан буде літати швидкістю в 310 км/год, перевозити до 5 пасажирів або до 500 кг вантажів.
Літак представлений у двох версіях – на літій-іонних акумуляторах, які забезпечать радіус польоту у 240 км і водневих паливних елементах, що збільшують радіус дії до 800 км і швидкість до 500 км/год.
Sirius Jet буде оснащений 24 електропривідними канальними вентиляторами, які забезпечать високу тягову ефективність, має унікальний аеродинамічний профіль та трисекційне крило, герметичну кабіну, просторий салон і велике лобове скло, що дозволяє пілоту і пасажирам мати широкий огляд.
Корпус буде виконаний зі спеціальних композитних матеріалів.
Sirius Jet здатний доставити пасажирів з комфортом, незалежно від наявності аеропортів. Він розрахований на 5 місць і передбачає чотири сценарії використання: повітряне таксі; аеромедична евакуація (medevac); перевезення вантажів до 500 кг; персональний повітряний літальний апарат (бізнес джет).
«Українські інженери розробили унікальний літальний апарат. Ми довели його до досконалості, і тепер це – справжній болід Формули-1, тільки в повітрі! Ми приїхали, щоб ще більше розширити співпрацю з АТ «ФЕД», і в черговий раз вражені її передовими технологіями та високотехнологічним виробництвом», –зазначив головний операційний директор Sauber Engineering Хансен Крістоф Мануель.
Наразі було проведено низку випробувань моделі літака в аеродинамічній трубі компаній «Антонов» і Sauber Engineering AG. Були підтверджені технічні характеристики його унікального аеродинамічного профілю, законцовок крила, які забезпечують низький лобовий опір і високошвидкісний політ.
Наразі літак-демонстратор перебуває у впровадженні, почалося тестування окремих систем літака і пройшли успішні випробування двигунів. Перший політ намічений на 2-3 квартал 2022 року, комерційна експлуатація намічена на 2025 рік.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, компанія SIRIUS AVIATION AG планує випустити 50 літаків у 2025 році. Орієнтовна вартість літака - 3,6 млн швейцарських франків (близько 4 млн доларів).