Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій, проінспектувавши роботу Центру.
«Центр обробки даних ГВК вже готовий до експлуатації. Збереження доріг від руйнування вантажівками – одне з ключових завдань, яке перед нами поставив Президент. Для цього ми переходимо на систему автоматичної фіксації порушень ГВК та у співпраці з Укртрансбезпекою та Галузевим центром цифровізації і кібербезпеки завершуємо впровадження єдиної системи контролю зважування – Weigh Control System. Вона передбачає автоматичну фіксацію перевантажених ТЗ і притягнення до відповідальності у разі перевищення габаритно-вагових норм. А також об’єднує в собі Центр обробки даних, інформацію з WiM комплексів, мобільних та стаціонарних пунктів ГВК і вагових комплексів портів та стивідорних компаній», - зазначив очільник міністерства.
За словами Владислава Криклія, повна автоматизація і цифровізація усіх процесів задля виключення людського фактора залишається головною метою відомства у реформуванні Укртрансбезпеки.
«Зараз в ЦОД облаштовано 30 робочих місць, запущено прототипну систему збору та накопичення даних із зон контролю ГВК (WiM), а також проходить навчання інспекторів на новому програмному забезпеченні. Паралельно з цим продовжуємо влаштування близько 50-ти сучасних WiM-комплексів («Зважування у русі»). 20 WiM вже встановлено Укрінфрапроектом, 14 – Укравтодором, роботи щодо решти будуть завершені у січні. У планах на 2021-й - збільшити їх кількість ще на 100», - розповів міністр.
Проте для повноцінного запуску автоматичної системи ГВК в Україні потрібно якнайскоріше прийняття депутатами в цілому законопроєктів 3742 і 3743, які:
- закріплюють автоматичну фіксацію порушень ГВК;
- надають Укртрансбезпеці право стягувати у судовому порядку плату за проїзд для вантажівок, які порушують габаритно-вагові параметри;
- запроваджують адміністративну відповідальність за порушення, зафіксовані в автоматичному режимі;
- вводять штраф для вантажовідправників за порушення при внесенні відомостей у товарно-транспортні накладні або інші документи на вантаж у розмірі 34 тис. грн;
- вводять штраф за відмову від проходження ГВК у розмірі 51 тис. грн;
- збільшують штрафні санкції для водіїв за невиконання ними вимог про зупинку з 3400 грн до 51 тис. грн;
- вводять штраф для користувачів (власників) ТЗ за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм в залежності від % перевантаження:
до 2 % включно у розмірі 1700 грн;
від 2% до 5% у розмірі 5100 грн;
від 5% до 10% у розмірі 8500 грн;
від 10% до 20% у розмірі 17 тис. грн;
від 20% до 30% у розмірі 34 тис. грн;
понад 30% у розмірі 51 тис. грн.
Як передає SpecMachinery.com.ua, нагадаємо, для підвищення безпеки руху у 2021 році Мінінфраструктури планує масштабувати впровадження інтелектуальної транспортної системи на всю країну – влаштувати ще 125 КАФ з розширеним функціоналом та 100 сучасних WiM-комплексів для автоматичного габаритно-вагового контролю. У підсумку до кінця наступного року на українських дорогах будуть працювати 375 КАФ та 150 WiМ.