Тепер законопроєкт має бути офіційно схвалений Радою ЄС та Європарламентом. Очікується, що його буде прийнято з незначними змінами.
В основних положеннях законопроєкту йдеться про те, що до 2030 року викиди СО2 від нових автомобілів мають скоротитися на 55%, а нові мікроавтобуси та фургони мають виробляти на 50% менше викидів порівняно з рівнем 2021 року.
Потім, до 2035 року, зниження викидів СО2 всім видам нового автотранспорту встановлюється лише на рівні 100 %, що означає повну заборону використання двигунів внутрішнього згоряння.
У законопроєкті є додаткові застереження. Наприклад, на виробників, що випускають менше 10 000 легкових автомобілів або 22 000 мікроавтобусів на рік, не поширюватимуться вимоги щодо зниження викидів на 50 і 55% до 2030 року.
Вони мають виконати лише вимогу про повну відсутність викидів до 2035 року. Це так зване застереження Феррарі, призначене для захисту малого бізнесу.
Також у законопроєкті присутня необов’язкова пропозиція дозволити виробництво після 2035 року автомобілів, які працюють виключно на CO2 -нейтральному паливі, під яким маються на увазі різні види біопалива, спирти, метан, бутан і водневе паливо, якщо ці автомобілі не підпадають під дію «стандартів для автопарку»
Останню фразу деякі критики вважають серйозною лазівкою в законі, інші припускають, що маються на увазі спеціальні автомобілі, такі як машини швидкої допомоги та пожежні машини, для яких буде зроблено виняток.
Законодавці ЄС заявили, що формулювання цієї пропозиції ще уточнюватиметься до того, як законопроєкт офіційно стане законом.
Новий законопроєкт є першою та основною частиною проекту ЄС — «Fit for 55» — пакету законів, спрямованих на скорочення шкідливих викидів у ЄС на 55 % до 2030 року, які мають кінцеву мету зробити ЄС повністю вуглецево-нейтральним до 2050 року.
Інші закони пакету стосуватимуться таких питань, як землекористування, створення більш екологічних видів палива для авіації та судноплавства, а також надання нового фінансування для розвитку технологій відновлюваних джерел енергії.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, в інших країнах також ведуться роботи із запровадження заборони на нові автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Великобританія планує заборонити продаж таких автомобілів до 2030 року, а в Каліфорнії їх збираються заборонити до 2035 року.