Майже через десять років після прем’єри свого першого електробуса, Solaris нині доповнює свій ряд машин з нульовими викидами водневим автобусом Urbino 12. Його енергетична установка перетворює водень в електричну енергію, яка живить електричну трансмісію машини. Воднева технологія, яка використовується для виробництва електроенергії, дозволить в майбутньому автобусам долати ще більші відстані без викидів.
На думку розробників Solaris, водневі автобуси не конкуруватимуть ні з електробусами, ні з тролейбусами. Навпаки: ці технології доповнюватимуть одна одну, в рівній мірі забезпечуючи технологічний прогрес електроприводів і їх компонентів.
Urbino 12 hydrogen оснащений паливними елементами, які діють як мініатюрна бортова воднева електростанція. Завдяки використанню сучасних технологій, автобус може покривати до 350 км на одній заправці.
У водневому паливному елементі електроенергія виробляється в процесі так званого зворотного електролізу, а потім подається для живлення електричної трансмісії. Єдиними продуктами хімічної реакції, яка відбувається в паливному елементі, є тепло і пар.
У водневих автобусах Solaris використовується комплект паливних елементів потужністю 60 кВт. Система містить допоміжні пристрої, що відповідають, наприклад, за подачу газу і кисню при достатньому тиску, за рециркуляцію невикористаного ресурсу, а також за підтримку належної і стабільної температури паливних елементів в процесі експлуатації.
Що стосується технології зберігання самого водню, Urbino 12 hydrogen має всі необхідні рішення. Хімічні елементи знаходиться в газоподібному середовищі під тиском в 350 атмосфер в 5 балонах, розміщених уздовж даху автобуса. Завдяки їх конструкції інженерам технічного відділу Solaris вдалося знизити масу балонів приблизно на 20% в порівнянні з параметрами попередньої моделі.
Багатофункціональний клапан, встановлений в кінці кожного з балонів, включає ряд елементів безпеки: запірний клапан, аварійний клапан, що активується у випадку високої температури, і перепускний клапан, який перекриває подачу водню в разі втрати герметичності системи.
Для максимального зниження енергоспоживання автобус буде оснащений кліматичною установкою з тепловим насосом на основі CO2, що дозволяє використовувати відпрацьоване тепло від паливних елементів. Таке рішення гарантує досить високу ефективність і дозволить ще більше збільшити дальність пробігу.