П'ятниця, 21 березня 2025 14:54

Škoda представила найдовший у світі вузькоколійний трамвай

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, у березні 2025 року чеська компанія Škoda Group представила світові унікальний трамвайний вагон рекордної довжини — 58,8 метра.

Цей трамвай, створений для німецької транспортної системи Рейн-Неккар (Rhein-Neckar-Verkehr GmbH), став найдовшим у світі вузькоколійним трамваєм, призначеним для колії шириною 1000 мм.

Розробка, яка вражає своїми розмірами та інноваційними рішеннями, є частиною масштабного контракту на постачання нових трамваїв до регіону Рейн-Неккар у Німеччині.

Трамвай, відомий як модель Škoda ForCity Smart 38T, був розроблений спеціально для вузькоколійної мережі Рейн-Неккар, яка охоплює міста Мангейм, Людвігсгафен і Гайдельберг. Його довжина — 58,8 метра — перевищує попередні рекорди для трамваїв такого типу.

Вагон складається із семи секцій, з’єднаних вузлами зчленування, що забезпечують гнучкість на звивистих маршрутах вузькоколійної системи.

Трамвай здатен перевозити до 360 пасажирів одночасно, з яких 104 місця передбачено для сидіння. Це робить його ідеальним рішенням для густонаселених міських районів із високим пасажиропотоком.

Низькопідлоговий дизайн полегшує посадку для людей з обмеженими можливостями, а ширина вагона (2,3 метра) адаптована до вузької колії 1000 мм. Але значна частина салону над ходовими візками має високий рівень підлоги.

Оснащений сучасними електродвигунами та системою рекуперативного гальмування, трамвай зменшує енергоспоживання й викиди, відповідаючи екологічним стандартам Німеччини.

Ці трамваї є частиною великого контракту, укладеного між Škoda Group і транспортною компанією Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) у 2023 році.

Угода передбачає постачання 80 трамваїв нового покоління для оновлення рухомого складу в регіоні Рейн-Неккар, із можливістю розширення замовлення до 114 одиниць у майбутньому.

Початкова сума контракту становить 240 мільйонів євро, що робить його одним із найбільших замовлень для Škoda за останні роки. У разі реалізації опціону на додаткові вагони загальна вартість може зрости до 350 мільйонів євро.

Перші трамваї мають надійти до RNV у 2026 році, а повне завершення поставок базового замовлення заплановано на 2030 рік. Рекордний вагон довжиною 58,8 метра, представлений у березні 2025 року, є прототипом, який проходить тестування перед серійним виробництвом.

Один вагон виготовляється за 18 тижнів на заводі Škoda у місті Пльзень, Чехія, із застосуванням передових технологій складання.

RNV прагне замінити застарілі трамваї, що експлуатуються з 1990-х років, на сучасні, більш місткі та енергоефективні моделі. Очікується, що нові вагони підвищать комфорт пасажирів і зменшать витрати на обслуговування.

Якраз наприкінці 2024 р. тут було виведено з пасажирської експлуатації морально застарілі високопідлогові трамваї Duewag.

Контракт також передбачає технічну підтримку від Škoda протягом 10 років після введення трамваїв в експлуатацію, що включає поставку запчастин і навчання персоналу RNV.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, ця угода стала результатом перемоги Škoda в міжнародному тендері, де чеська компанія обійшла конкурентів завдяки поєднанню інноваційності, якості та конкурентної ціни.

 




Інформація: