Згодом машина прийде на зміну навантажувачам серії БелАЗ-7822, випуск яких триває з 1997 року. У конструкції машини використані оригінальні компонувальні рішення для поліпшення основних показників роботи.
Реалізовано легкий доступ до основних точок обслуговування. Встановлено дизель потужністю 575 к.с.
Застосована нова гідромеханічна передача (ГМП) з чотирма передачами переднього ходу чотирма заднього ходу. Для контролю стану ГМП встановлена система діагностики і захисту. Опція призначена для діагностики роботи трансмісії, виявлення критичних помилок з виведенням інформації на монітор в кабіні оператора.
Кабіна спроектована для максимально зручної роботи. Велика зона скління забезпечує відмінний огляд. Система безпеки ROPS і FOPS гармонійно інтегрована в конструкцію кабіни.
Управління робочим обладнанням навантажувача здійснюється за допомогою джойстиків і інтегровано з системою автоматичного позиціонування, яке забезпечують підйом ковша на заздалегідь запрограмовану висоту і опускання в положення зарізу в грунт, що полегшує роботу оператора.
Встановлено систему зважування, інформація про роботу якої відображається на електронній панелі поряд з іншими важливими даними по роботі навантажувача і його систем.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, БелАЗ-78241 призначений для роботи з кар'єрними машинами вантажопідйомністю до 60 тонн.